Inför sommarsemestern: Mat ifrån olika länder

Jag har ju skrivit några inlägg om mat i andra länder, och inför sommaren och semestern tänkte jag tipsa om dessa igen, om det kanske är så att någon av er skall åka dit i sommar. Dessa länderna har jag skrivit matkultur-inlägg om:

AUSTRALIEN
Mat från Australien 

HONG KONG
Matbilder ifrån Hong Kong

ITALIEN
Mat från Italien

NYA ZEELAND
Mat från Nya Zeeland 

POLEN
Mat från Polen

STORBRITANNIEN
Choklad ifrån Storbritannien
Mat från England
Mat från Skottland
Mat ifrån Wales

TJECKIEN
Mat från Tjeckien
Ett mysigt café i Prag

  
Får det lov att vara Pierogi från Polen, Pavlova från Nya Zeeland eller en god kaka på ett mysigt café i Prag?


Själv ska jag iväg och tågluffa i Europa i sommar. Jag kommer att vara borta 7-31 juli och skall besöka bl.a. Budapest, Sofia, Belgrad, Zagreb, Ljublijana och Prag. Något mer ställe blir det nog också! Jag längtar!!!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Karin

Rolig läsning!tar ju själv del av maten dagligen i en helt annan kultur/världsdel nu!

2011-06-04 @ 13:23:04
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag har hört att alkohol spjälkar fett, finns det någon sanning i detta? Min pappa brukar nämligen förespråka en nubbe eller liknande vid jul och midsommar efter maten. Han motiverar det med att han har hört att alkohol har den effekten att spjälka fettet i maten man ätit. Haha. Jag tror inte själv på detta, men du som dietist kanske har koll?

2011-06-04 @ 13:54:21
Postat av: Anonym

Kul och läsa!

2011-06-05 @ 14:24:12
Postat av: Lotta Wegstedt

Hej! vad rolig dina inlägg verkar! kommer verkligen att läsa dina inlägg lite mer! =) Hoppas du har en trevlig helg =)

2011-06-29 @ 16:12:16
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback