Testning av glutenfria, mjölkfria och laktosfria produkter

Ni som följer min blogg vet att jag testade att äta glutenfritt en period i höstas. Detta var verkligen en intressant sak att göra, då jag lärde mig väldigt mycket. Både om produkter och glutenfria recept, men även om de fallgropar och svårigheter som man kan uppleva som glutenintolerant.

 

Nu ska jag dra igång ett litet projekt där jag testar en del produkter för glutenintoleranta, laktosintoleranta och mjölkproteinallergiker. Detta gör jag för att dels visa er lite vad det finns för produkter på marknaden, men även för att själv få en bättre uppfattning om vad som finns och också veta hur produkterna smakar. Jag träffar en del patienter som behöver tips och råd, och då är det bra om man verkligen är uppdaterad på alla produkter.

 

Så håll utkik framöver! Det blir bl.a. test på olika glutenfria kakor och bröd, mjölkfri havre- och soyadryck, soya- och havreyoghurt, soya- och havreglass m.m.

 

I väntan på detta kan du läsa följande inlägg av mig:

Mjölkproteinallergi

Glutenintolerans

Laktosintolerans

Test: Fyra sorters glutenfria småkakor
Glutenfria produkter jag testat

Register över glutenfria recept på godis, kakor m.m. på min blogg 


Mer finns även att läsa under ”Allergier/intoleranser” i listen här till vänster.

 

/Helena


Kommentarer
Postat av: Therese

Spännande :)

2011-03-21 @ 10:54:48
URL: http://teatravel-glutenresan.blogspot.com/
Postat av: Malin

Låter väldigt intressant, jag är själv gluten och mjölkprotein-allergiker. Vill du ha tips eller har funderingar så kan du alltid fråga mig! =)

2011-03-22 @ 20:07:35
URL: http://omeletten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback