Rotsaker i ugn med god rosmarin-sås

Denna goda rätt gjorde jag med två vänner för ett tag sedan. Det blev billigt också, 67 kr betalade vi för alla ingredienser som behövdes - och det räckte till oss 3 personer.


Rotsaker i ugn:
Vi använde oss av potatis, morot, palsternacka, rödbetor, pumpa och sötpotatis. Dessa hackades i mindre bitar och bakades i ugnen i 225 grader i ca 45 min. När det var 20 min kvar lade vi in även klyftad lök och hackad paprika.

Rosmarin-sås:
Matyoghurt blandas med salt och peppar, en skvätt apelsinjuice samt färsk rosmarin. Mums!

/Helena

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns en blogg som jag trooor heter skippanudlarna.com. Den är ganska bra faktiskt. Tjejen, Sally, som har den försöker göra enkla och billiga men ändå goda recept för studenter. Kolla om du vill!

2012-02-07 @ 11:33:39
Postat av: Susanna

Lät gott!

2012-02-08 @ 19:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback