Incabär

Jag hittade Incabär i butiken här om dagen och blev sugen på att testa. Googlade runt lite för att se vad Incabär faktiskt är för något, och som jag förstod det är Incabären torkade Physalis-frukter. Det visste jag faktiskt inte, så det var kul att veta.

Physalis, och därmed också Incabär, innehåller gott om C-vitamin och även en del folat, vitamin A och vitamin B6.


Jag tycker att Incabären var jättegoda. Syrliga och otroligt smakrika! Jag ska nog lyxa med dem i frukostmaten framöver. Det negativa är att dem är ganska dyra. Men det kan vara kul att lyxa med några Incabär ibland i alla fall :)

/Helena


Kommentarer
Postat av: karin

De såg spännande ut. Måste testa :) är de dyra?

2012-02-25 @ 15:15:46
URL: http://raindance.blogg.se/
Postat av: Anonym

det har jag inte smakat, vad spännande!

2012-02-27 @ 15:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback