Pepparkakskolor

Dessa blev jättegoda och bra! Jag brukar ha en tendens att misslyckas lite med kolor, men denna gången gick det jättebra. Sedan slog jag in dem i smörpapper och tejpade igen, och satte ett klistermärke på framsidan så det skulle se lite finare ut. Annars ser dem så tråkiga ut när de är inslagna i papper.
 
Ingredienser (ca 40 st):
* 0,5 dl sirap
* 2 dl socker
* 1 dl farinsocker
* 1,5 dl vispgrädde
* 1,5 tsk pepparkakskryddor
 
Gör så här:
Koka upp allt, förutom kryddan, under omröring. Koka tills du kan rulla en kula (kulprovet.) För mig tog det ca 10 min bara. Blanda ner kryddorna. Häll upp på bakplåtspapper och låt stelna. Skär i rutor och slå in i papper.
 

Kommentarer
Postat av: Susanna

Kolor är kluriga, så kul att du lyckades! :) Fina i sina papper var de med!

2012-12-21 @ 17:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback