Uppladdning inför halvmara

Jag fick en fråga på min blogg om uppladdning inför halvmara, både med träning och kost. (Det är ju Göteborgs-varvet nu till helgen).

Träning veckan innan?
Veckan innan loppet tycker jag att man ska ta det rätt lugnt med löpningen. Möjligtvis något kort lopp, eller något väldigt lugnt lopp, några dagar innan. Men sedan bör man åtminstone vila med träningen ca 2 dagar innan loppet. Men detta är naturligtvis väldigt individuellt.

Kosten?
Kosten är jätteviktig i samband med att man ska springa ett långt lopp. Jag har skrivit ett helt inlägg om detta som ni kan läsa här: http://matresan.blogg.se/2009/may/kostupplagg-vid-hardlang-traning-infor-min.html

Lycka till alla som ska springa Göteborgsvarvet!

/Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback