Ahlgrens bilar-fudge

Fick en fråga om "Ahlgrens-bilar-fudgen", så här kommer receptet på den! Kanske är lite sent att göra julgodis nu, fast dessa kan man nog äta året om!


Ahlgrens-bilar-fudgen är den längst upp till höger... Jag använde mig av endast gröna bilar.

Ingredienser (ca 30 st):
* 50 g Ahlgrens bilar, gärna i samma färg
* 2 dl socker
* 1 dl vispgrädde
* 50 g margarin
* 150 g vit choklad

Gör så här:
Blanda Ahlgrens bilar, socker, vispgrädde och margarin i en gryta. Värm på svag värme tills allt är smält, och småkoka det sedan i 10 min. Bryt den vita chokladen i bitar och rör ner den. Rör tills all choklad smält och häll sedan i en bakpappersklädd form. När fudgen stelnat kan du skära den i bitar.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Jag tänkte passa på att önska gott nytt år och tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se. Där kan du se mina senaste tavlor, läsa om mitt 2010, mina senaste shoppingfynd osv.. Ha en trevlig kväll!

2011-01-05 @ 20:08:45
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Angelica

Hej!

Vad roligt att jag hittade din blogg. Jag ska börja studera på Dietistprogrammet i Uppsala nu i januari.

Jag tänkte höra med dig om du har tips på bl. a. bostad till mig? Kanske vet du någon som har ett rum ledigt, eller en soffa som jag kan sova på den första tiden?

Tusen tack på förhand!

Ha det underbart!

//Angelica

2011-01-06 @ 17:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback