Från Vårdcentral till Sjukhus

Jag har inte skrivit så mycket om vad jag gör just nu, men jag är inne på min sista termin på dietistprogrammet och har därför praktik just nu.

Efter fyra intressanta och lärorika veckor i primärvården är jag nu på ett sjukhus. Arbetsuppgifterna på de olika ställena skiljer sig mycket, och det är bra att jag kan få se båda.

Nästa vecka ska jag hålla en föreläsning för hjärt- och kärlsjuka patienter. Och annat som jag hann göra i primärvården var bl.a. skriva ut näringsdrycker, reviderat kost-material, arbetat fram material, haft föreläsning för överviktiga och såklart haft helt egna patienter!

Jag känner att jag lär mig så mycket varje dag, och känner mig mer och mer taggad att snart komma ut och jobba själv!

/Helena

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad kul att du trivs så bra och lär dig mcyket!

2010-09-30 @ 21:13:15
Postat av: Susi

Vad kul!! Låter jätteinspirerande, hoppas jag är lika taggad när jag ska göra min praktik (ssk inom onkologi).

2010-09-30 @ 23:48:14
URL: http://livetmusikochceliaki.net
Postat av: Josefin

2010-10-03 @ 08:35:29
Postat av: Josefin

Ser fram emot att få dig som "kollega"...

2010-10-03 @ 08:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback