Fortsatt glutenfri

Eftersom jag har fått så bra respons över vad jag gör, så har jag utökat den tänkta glutenfria veckan till en längre period som glutenfri. Då får jag också längre tid på mig att lära mig mer och jag vill också testa flera recept.

Lite mer som hänt de senaste dagarna som glutenfri:
* Restaurang-besök
idag. Det fanns tre rätter att välja på som dagens. Det ena var lasagne (gick inte), den andra var panerad fisk med bulgur (gick inte heller) och den sista var köttgryta med potatis. Eftersom såsen inte var redd med mjöl gick denna rätt bra! Tur dock att jag inte är vegetarian - för då hade jag fått nöja mig med att äta från salladsbordet.
* Fika på jobbet blev det också idag. Men en tjej på mitt jobb är glutenintolerant vilket alla vet om, och därför bjöds det på glutenfri kladdkaka - så det var jag tacksam för!
* Choklad har varit svårt. Jag råkade äta Marabous nya smak "Cookie cream" Men vad dum jag är, för det är ju kaksmulor i den och de innehåller ju såklart vete! Men ibland så tänker jag mig inte för, det måste bättras.
* Jag har testat Sempers Tagliatelle och den tyckte jag faktiskt var riktigt god.

Glöm inte att ställa frågor om det är något ni undrar!
/Helena

Kommentarer
Postat av: Therese

Restaurangbesök är ofta lite jobbiga, speciellt om det är lite spontat och speciellt lunchtid, då är det ju oftast begränsat antal rätter som för dig.



Kul att du fortsätter ditt projekt längre!! Alla borde ju testa att vara intolerant (eller allergiker) för en dag ;) Heja Helena :)

2010-09-29 @ 10:03:13
URL: http://teatravel-glutenresan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback