Dietistpraktik

Det känns precis som att jag börjat plugga till Dietist, men nu måste jag inse att jag faktiskt precis börjat på min sista termin!! Kvar nu är endast C-uppsats samt praktik. Och praktiken började denna veckan!

Jag har begett mig ner i sydligare breddgrader i Sverige och ska göra 4 veckors praktik på en Vårdcentral och 4 veckors praktik på ett sjukhus. Bl.a. ska jag få ha mina egna patienter, hålla gruppsamtal och föredrag och testa på allt annat som en dietist gör! Det är väldigt intressant och lärorikt, och efter bara några dagar känner jag mig taggad över att få komma ut och arbeta på riktigt!

Det ska bli kul att bli klar med mina studier, men såklart också lite sorgligt. Studentlivet är roligt och jag älskar att plugga och lära mig nya saker. Och så har jag så härliga klasskompisar också!


Det kan vara tröttsamt att plugga, men mest är det bara kul att lära sig nya saker!

/Helena

Kommentarer
Postat av: Elina

Kul att höra att du har det bra helena! :D Och det låter ju jättebra att du får vara på både sjukhus och vårdcentral.. det verkar ju vara lite olika arbetssätt.. Det är så skönt nu att det är helg och att man får sova ut! man (eller iaf jag) blir rätt trött av att vara på praktik :P

2010-09-04 @ 13:01:53
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Madelene

Bara att stå i - som sagt kul att lära sig nya saker!

2010-09-05 @ 00:23:56
URL: http://operationhalsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback