Man får göra vad man kan för att minnas...

Det svåraste med att plugga är ju att man ska komma ihåg allting som man läser!! Att läsa är ju en piece of cake, men vad var det nu jag läste igen?? Jag brukar göra småroliga grejer för att minnas och komma ihåg viktiga saker. Försökte spruta ett EKG-diagram med senapstuben på knäckebrödet imorse. Det gick sådär dock. Ibland brukar jag "pyssla" det jag vill minnas. Nu känner jag dock inte att jag hinner lägga någon tid på pysslandet, men för ett år sedan när jag skulle ha tenta på metabolismen så gjorde jag den här:


Metabolismen i scrapbooking! Sitter numera på min ytterdörr så man riktigt vet att det är en dietist som bor innanför dörren.


Det är också trevligare att plugga när man har många pennor i olika färger!

Men pluggandet går segt. Jag önskar bara att det var över! Jag är också fortfarande förkyld och jag står i valet och kvalet om jag ska springa Blodomloppet på onsdag... Det vore roligt, men det skulle ju gå så dåligt ändå.
/Helena

Kommentarer
Postat av: KarlZon

Hej Helena! Såg du lagt till dig på FOGG, välkommen :) Läste att du utb. dig till Dietist? Är det bara om mat eller är det oxå för personer som behöver råd för vad man kan äta, om man t.ex har allergier m.m. m.m.



Mvh KarlZon

2009-05-31 @ 19:51:50
URL: http://llsaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback