Hur ska jag hinna hitta motivationen på 11 dagar?!

Den 5 juni, om bara 11 dagar, har jag sluttenta för terminen. 12 högskolepoäng i fysiologi. 5 h tenta. Sedan är det över för terminen. Sommarlov med andra ord!

Och jag ska faktiskt vara ledig i nästan fyra veckor innan jag börjar på mitt sommarjobb. Det vore så skönt att känna att "Nu ger jag järnet! Plugga 11 dagar till, kämpa, kämpa - och sedan får jag fyra veckors skön ledighet!" Men jag kan inte känna så... Min motivation, ork och glädje är långt nere i fotknölarna. Jag har ingen energi, ingen lust eller ork att plugga. Jag vill verkligen klara tentan, men det är som ett moln som ligger i vägen och jag vet inte hur jag ska kunna motivera mig. Jag har bara 11 dagar på mig och klockan tickar.....

Jag längtar efter ledighet och slapphet. Det känns som att jag tappat bort mig själv i all stress. Var har Helena tagit vägen? Jag känner inte igen mig själv och jag blir rädd när jag ser hur dagarna springer iväg utan att jag stannat upp och andats och tänkt på vad jag faktiskt håller på med.
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.
Har ni några bra eller glädjande motivationstips tar jag tacksamt emot dem!


Jag funderar på att sätta upp denna lappen på Konsum.. Näee, det ska jag inte göra. Men jag är bra sugen.


Jag längtar tillbaka till massajbyn i Kenya, där jag bodde i fem veckor för två år sedan. Där fanns tid för eftertanke och lugn.

Idag har vi haft två föreläsningar med temana "Pancreasenzymer" och "Temperaturreglering". Tråkigt, men jag har i alla fall kunnat odla fräknar idag! Massor av fräknar. Solen skiner och jag satt ute både på rasten, lunchen och så var jag ute och sprang i linne och kortbyxor. Det gick för övrigt lika dåligt att springa idag som det gjorde förra veckan. Imorgon ska jag cykla ner på Apoteket efter skolan och höra vad de säger. Om de tror att jag kan vara allergisk och vad för medicin jag kan testa i så fall.
/Helena

Kommentarer
Postat av: Jenna

Vet precis hur du känner dig. Har varit i en riktig skolsvacka på sistone, och dessutom lyckats ta på mig extrakurser och utbildningar, så man bara drunknar. För motivationens skull måste jag alltid planera in belöningar för mig själv. och det kan vara vad som helst, bara det lockar för stunden. Att få gå och handla en ny topp, eller unna sig 3 timmars slappande, en massage eller vad som helst. Då brukar jag finna ork, en dag i taget. Nu har jag för att släppa stressen bara bestämt mig för att det inte gör något om man inte alltid presterar på topp, och jag ska till och med låta en tenta vänta till augusti. Inte likt mig, men jag vet att det är det bästa för stunden. :)

2009-05-25 @ 21:03:57
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback