Pastagratäng "fetaoliv"

Det har blivit lite dåligt med recept-publicering här på ett tag. Jag har varit lite lat och mest lagat gamla klassiker den senaste tiden, som jag redan publicerat här. Men igår blev det lite nypåhitt! Nämligen;
En improviserad pastagratäng av det som fanns hemma! Men den blev faktiskt riktigt riktigt god! :)


Ingredisener (ca 4 port):
* 1 gul lök
* ca 200 g fryst bladspenat
* 1 burk majs (ca 285 g)
* 1 burk Keso feta&oliv (250 g)
* ca 200 g färskost (går säkert lika bra med typ minifraiche, men färskost hade jag hemma och behövde göra slut på den :P)
* 300-400 g pasta
* 1 dl svarta oliver utan kärna
* salt och peppar
* riven ost

Gör så här:
Koka pastan. Sätt ugnen på 200 grader. Hacka den gula löken och fräs i lite olja. Blanda ner den frysta spenaten och majs och låt bli varmt. Blanda sedan ner pastan, oliverna och Keson och färskosten. Rör runt ordentligt och salta och peppra efter smak. Lägg allt i en ugnssäker gratängform och strö över lite riven ost. Grädda sedan i ugnen i 200 grader i ca 10-15 minuter. Klart! Servera ex. med en bit kassler eller med en sallad (gärna med bönor i för proteinets skull).


Jag käkade gratängen med lite mumsiga blandade grönsaker :)


/Helena 


Kommentarer
Postat av: Susanna

Mmm, allt ser så gott ut! Jag har ju inte tyckt om keso innan, men börjar nu ändra mig i den frågan! Har köpt hem keso nu med smak som jag tänkte testa imorgon! Får väll testa din banan och kanel-klassiker sedan också(dock ej med smakkeson...)! =)

2009-03-29 @ 22:15:28
Postat av: Emma

Shit vad gott det lät!

2009-04-02 @ 21:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback