Earth hour och svart mjölkpaket

Det här mjölkpaketet kan man hitta i affären från den 19 mars och ca en vecka framåt. Detta för att Arla stödjer WWFs kampanj för klimatet - "Earth hour". Earth hour innebär att alla i hela världen uppmanas att stänga av/släcka elektriska apparater under en timme - Syftet är att påminna världens ledare att fatta bra beslut för miljön ur ett globalt perspektiv. Det kan till exempel ske genom att minska utsläppen och energiförbrukningen.

Delta i Earth Hour du också! Denna timme äger rum på lördag den 28 mars mellan klockan 20:30 och 21:30. Släck alla lampor och stäng av alla apparater. Tänd några ljus och njut av tystnaden. Var med och släck för en ljusare framtid helt enkelt!

/Helena

Kommentarer
Postat av: Susanna

Lät ju bra att de stödjer kampanjen! Men jag kan inte låta bli att tänka på hur mycket trycksvärta som används till paketen, verkar ju inte så miljövänligt...

2009-03-23 @ 14:59:41
Postat av: Helena

Inte mer än vad de vanligtvis använder! Läs på deras hemsida om du är mer intresserad.

2009-03-23 @ 17:34:26
Postat av: Susanna

Läste mer om det på hemsidan, och jag hade ju fel! Låter som en bra grej att göra, folk kommer ju reagera på förpackningen! =)

2009-03-23 @ 19:04:30
Postat av: Anonym

Ja jag tyckte det var ett bra intiativ (därför jag skrev om det här) eftersom att man når en stor målgrupp genom att ändra utseendet på en vara som De Flesta faktiskt köper varje vecka. Jag hade nog inte fått upp ögonen för detta om jag inte sett det svarta paketet. Jag ska släcka på lördag iaf!

2009-03-23 @ 20:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback