Lång pluggdag

Har varit i skolan och pluggat hela dagen idag med några kompisar. Först gick vi igenom en övningstenta med potentiella tentafrågor. Denna bjöd på en berg- och dalbana i humöret. Jag kände hopp (när det kom en fråga jag kunde), förtvivlan (när det kom en fråga man inte alls fattade) och hopplöshet då det verkligen känns som att hur mycket jag än försöker kommer jag inte kunna klara tentan på fredag. Usch.
Ägnade eftermiddagen åt att gå igenom kroppens alla hormoner. Mina cupcakes jag gjorde i förrgår gav mig i alla fall bra pluggenergi :)

Sen promenerade jag hem från skolan. En timmes promenad i frisk luft för att rensa huvudet lite. Jag är så stressad att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Har en klump i magen, kan inte slappna av och jag kan inte somna på kvällarna. Vad jag i alla fall lärt mig idag, när jag pluggade hormoner, är att jag förmodligen har en massa kortisol som cirkulerar runt i blodet just nu. Kortisol är ett hormon som frisätts i ökade mängder från binjurebarken vid fysisk eller psykisk stress. Frisättningen av kortisol stimuleras i sin tur av ACTH från hypofysen. Inte så intressant kanske, men... :P


Tur i alla fall att det händer något kul varje dag. Fick lite "bak-saker" jag beställt från internet idag. Bl.a. det här söta halloween- och julströsslet som jag och min kompis ska ha till caféet i höst.

/Helena

Kommentarer
Postat av: Jenna

Vad kul med lite färg :) Leggings är verkligen perfekt att piffa till sommarkläderna med! Nu blir jag sugen på att köpa fler i olika varianter!



När är det du har din sista tenta? Lycka till med det sista. Du verkar kämpa på flitigt!

2009-06-02 @ 20:33:37
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback