Måndagsfrukost på jobbet

På mitt jobb har vi så att man turas om att bjuda på frukost på måndagsmorgnarna. Det är en bra och trevlig start på veckan tycker jag! I måndags var det min tur att fixa frukost. Det var mer jobb än vad man trodde faktiskt. Mycket tanke bakom allt och planerande, och sedan även inköp av allt. Att hacka grönsaker, skiva bröd, koka kaffe, baka muffins m.m. tog också mer tid än vad jag trott. Så nu kommer jag att uppskatta måndagsfrukostarna ännu mer framöver!

 

Detta bjöd jag på:

   

Rågbröd, fullkornsbröd, knäckebröd, hembakta matmuffins med salami, fetaost och soltorkade tomater (recept på dessa här), keso blandat med hackade soltorkade tomater samt svartpeppar, ost grevé 17 %, smörgåsmargarin, fikonmarmelad, timjan, oliver, gurka, paprika, skinka, tomat, kiwi, blodapelsin… och kaffe såklart!

 

/Helena


Kommentarer
Postat av: Therese

Wow, vilken härlig frukost!

2011-03-23 @ 08:08:30
URL: http://teatravel-glutenresan.blogspot.com
Postat av: Susanna

Åhh, önskar att jag fått testa på denna frukosten! Såg ut som en riktigt god hotellfrukost! :)

2011-03-23 @ 11:21:10
Postat av: camilla

Åå vad god den frukosten såg ut :D var jobbar du någonstans förresten? :D

2011-03-23 @ 20:28:50
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Elina

Men gud vad fint du har gjort! Kollegorna lär ha blivit riktigt nöjda :) Nu blev jag frukostsugen..Tur att det snart är frukost :)

2011-03-23 @ 21:26:56
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: C

Wow, vad duktig du är! Fint upplagt :) Och roliga grejer, inte bara det vanliga ost-paprika-gurka liksom. Den frukosten hade man gärna ätit av..

Kände du press iom att du är dietist?

2011-03-30 @ 17:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback