Helgfrukost

Sedan jag flyttade till Stockholm för ett tag sedan har jag börjat pendla. Till mitt förra jobb tog det ca 1 h enkel väg, till mitt nuvarande jobb tar det ca 1 h och 15 min. Sedan börjar jag dessutom jobba redan kl 7 på morgonen. Detta innebär ju dock att jag inte riktigt hinner äta någon "lugn" frukost hemma på vardagarna, utan det blir en macka på tåget till jobbet. Så därför är helgfrukostarna numera ännu ännu viktigare för mig! Det är verkligen lyx och livskvalité att äta en riktigt god och stor frukost på helgerna!
 
Denna frukosten ovan gräddade jag kalljästa valnötsbröd på morgonen som vi åt med skinka, ost, philadelphiaost, fikonmarmelad och körsbärsmarmelad. Och sedan blev det en fruktsallad till med banan, mango, clementin, äpple, päron, vinbär, torkade tranbär, torkade berberries och pumpakärnor. Riktigt riktigt gott och fräscht! Naturligtvis blev det en massa kaffe också.
 
Jag skulle gärna vilja ha lite roliga och annorlunda frukosttips till kommande helger! Skriv gärna en kommentar eller länka till något bra recept, om du har något tips!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mitt frukostmys är avokado + mjölk plus minilite socker som man mixar med stavmixer. En mogen, MJUK avokado och kanske 2-3dl mjölk per pers. Med för mycket mjölk blir det för lättflytande och med omogen avokado blir det bara sega små flytande avokadobitar i mjölk - mkt ogott! Ska bli mjuk fluffighet. Mmmm
Men vet jag talat varmt om den innan också :)

2013-11-08 @ 17:55:09
Postat av: Anonym

Mitt frukostmys är avokado + mjölk plus minilite socker som man mixar med stavmixer. En mogen, MJUK avokado och kanske 2-3dl mjölk per pers. Med för mycket mjölk blir det för lättflytande och med omogen avokado blir det bara sega små flytande avokadobitar i mjölk - mkt ogott! Ska bli mjuk fluffighet. Mmmm
Men vet jag talat varmt om den innan också :)

2013-11-08 @ 19:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback