Chokladföljetong del 94 - 5 choklad från olika länder

Jag har varit i Tjeckien och min syster har bott både i Finland och i Kanada i år. Så nu strålade vi samman och testade lite choklad som vi inhandlat i dessa länder, plus ett svenskt choklad som jag fick i julklapp av min andra syster.
 
Choklad med grapefrukt och citrongräs (inhandlat i Tjeckien, fick det av en vän): Smakat surt och syrligt, lite diskmedelsmak. Ingen höjdare alls. Av mig: 1 p. Av min syster: 1 p.
 
Choklad med glöggsmak, från Malmö chokladfabrik: Smakar kryddigt, god chokladsmak. Av mig: 3. Av min syster: 3,5.
 
Vit choklad med banan och mandel (inhandlat i Finland): Spännande smak, tydlig och god banansmak och gott med lite knaster i. Av mig: 4 p. Av min syster: 4,5 p.
 
Reese (inhandlad i Kanada): Mjuk fyllning som smälter i munnen med smak av söt och salt jordnötssmör, utanpå choklad. Perfekt size och verkligen söt form. Supergot!!!! Om jag kunnat ge mer än 5 p hade jag gjort det, denna var verkligen gudomlig!! Synd att man inte bor i Kanada! Av mig: 5 p. Av min syster: 5 p.
 
Ledove Kastany (inhandlad i Tjeckien): Vit choklad med en fyllning som det är kastanj i. Lite spännande. Gillar den vita chokladen, men fyllningen är lite tråkig och grynig. Den smälter inte så bra och känns lite billig. Jag äter dock ändå upp den för att den vita chokladen är god. Av mig: 3 p. Av min syster: 2 p
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Oh choklad är det bästa! :)

2013-01-15 @ 08:54:03
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se
Postat av: Cizzi

Reese finns i Sverige också :) Här hos mig finns den bl.a. på Ica Maxi!!! Sååå himla god!

2013-01-15 @ 19:37:57
URL: http://sixxmegapixel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback