Tre snaskiga nyheter!

Nyligen hemkommen till Sverige så hittar jag ju massor av "nyheter" i mataffären, som jag bara måste smaka :-) Nu i helgen har jag smakat dessa!
 
Fazer Delicato chokladboll "Turkisk peppar"
Den här kombon lät riktigt spännande, och allt som är med lakrits vill jag testa! Dock blev jag besviken. Chokladbollen har ett gott och salt lakritsskal, men inuti är chokladbollen precis som vanlig. Jag tänkte att den skulle vara annotlunda inuti, men det var bara en vanlig tråkig chokladboll. Och jag tycker delicatos chokladbollar smakar lite syntestiskt. Nej, ingen höjdare. Kommer inte äta upp dessa.
Det har också kommit en variant med "Dumle", men är inte så sugen på att testa den eftersom det säkert också bara är skalet som smakar dumle.
Av fem poäng får dessa bollar: 1,5 p
 
GB Gräddglass "Sandwish"
Vaniljglass med sandwish-smulor i. God glass, men känns som det saknar något. Tycker att smaken "krossad choklad" eller de andra nyheterna (päronsplit, lakritspuck, nogger) är godare! Jag äter ju upp den och njuter, men skulle inte köpa hem den igen..
Av fem poäng får denna glass: 3 p
 
Malaco Gott & Blandat "Supersur"
En påse som passar mig perfekt då jag älskar sura godisar! Och den var jättegod! Fem olika godisar i som är lite olika sega. Det enda minus var dock att en av godisarna (som jag tyckte var godast) fanns det bara 2 st (!) av i denna påsen. Så i slutet var det bara en sort kvar, och då blev det lite tråkigt.
Av fem poäng får denna godispåse: 4 p
 
Någon av er läsare som smakat något av dessa? Vore kul att höra vad ni tyckte!
 

Kommentarer
Postat av: maria

Tycker att det låter fruktansvärt äckligt med turkiskpeppar-chokladboll :)

2012-11-04 @ 23:25:08
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se
Postat av: Susanna

Åhh vad trist att turkiskpepparchokladbollen var en besvikelse! Kändes som det kund eblivit så bra om de ansträngt sig! Kul att se lite svenska nyheter!

2012-11-05 @ 15:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback