TÄVLING för tedrickare!

Tesorter finns det gott om hemma hos mig, och ganska många ifrån utlandet. Så jag tänkte att det vore kul om någon av er läsare också fick prova alla spännande teer och tesmaker jag har. Så nu lottar jag ut tepåsarna nedan!

TÄVLING!!!
Skriv en kommentar till detta inlägg och berätta vilket som är ditt favorit-te?! Glöm inte skriva din email-adress! Kommentera senast imorgon onsdag kl 13:00 för att vara med i tävlingen!

24 sorters te! Över hälften får man inte tag på i Sverige!


Spännande tesorter! Irish cream, Chai green tea, Gamla söder, Örtte, Päron- och ingefära, Citrus, Körsbär och mjölk, Persika och jordgubb, Detox, Plommon, Päron, Revitalise, Granatäpple, Wintertime, Masala chai m.fl...


Kommentarer
Postat av: Linda Jonsson

Åå va kul, jag älskar te :)

Mitt favorit-te just nu är: Himlagott i lös-te

2012-05-08 @ 09:58:25
Postat av: Emma

Mitt favoritte är vanligt earl grey med en liten skiva citron i :)

2012-05-08 @ 10:03:46
Postat av: Crunches not Cookies

Jag kan säkert inte vara med och tävla eftersom jag bor i Finland, men mitt favoit-te just nu är ett rabarber-grädde-te som jag köpte i lösvikt senast jag var i Stockholm :)

2012-05-08 @ 10:17:47
URL: http://crunchesnotcookies.wordpress.com
Postat av: Elin

Mmm te är så gott! Jag har kommit fram till att friggs påste är de bästa jag vet. Alla smakar verkligen det som står på förpackningen! Favoriten är kanel :)

2012-05-08 @ 10:55:16
Postat av: Sara

Mitt absoluta favoritte är en av Kahls te. Just nu har jag snöat in mig på ett te som heter Victor och Lisa - en grön blandning med smak av ingefära. Men jag har massa av olika favoriter och tycker om att variera mig och dricka olika sorter under dagen. Hemma dricker jag alltid lösviktste men på arbetet blir det en hel del påste, så vinsten hade suttit fint :)

2012-05-08 @ 13:27:39
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.com
Postat av: Marie S

JAg gillar "gamla söder" =)

2012-05-08 @ 14:40:31
URL: http://marieodanne.blogg.se/
Postat av: Cissi

Mitt favoritte är Tower Earl Grey. Det är så otroligt gott och perfekt. Både jag och pappa dricker det varje morgon och eftersom det är godast första gången man häller vatten över tesilen så är det alltid lite tävling om vem som får först haha. Men det är det abosolut godaste teet.

2012-05-08 @ 15:35:22
Postat av: Cizzi

För nuvarande är mitt favoritte Friggs Karibisk, supergott! Avnjuter det gärna på sena kvällen/natten efter ett 12-timmarspass på jobbet :)

2012-05-08 @ 17:16:19
URL: http://sixxmegapixel.blogg.se/
Postat av: Maxine

Trogen te-drickare. Åtminstone två koppar om dan! Favoriten just nu; Rabarber Grädd i lösvikt ;)

2012-05-08 @ 17:20:58
Postat av: Rebecca - Life in New York City

Mitt absoluta favorit-te är äpple/kanel. Tillsammans med lite soyamjölk smakar det äpplekaka! (extra gott är det med lite vispad grädde på toppen, men det håller vi tyst om! haha)

2012-05-08 @ 17:28:22
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag gillar teer med fruktbitar i, favoriten är Forest Fruit.

2012-05-08 @ 17:29:31
URL: http://enhemmasyddgarderob.wordpress.com
Postat av: Cattis

Hej!:) Vilken rolig tävling, kul att du vill dela med dig av en massa spännande tesorter:) Min favorit just nu är faktiskt ett svart te från garant med smak av rabarber & vanilj! Jättegott med en skvätt mjölk i, smakar nästan som rabarberpaj:)

2012-05-08 @ 17:42:51
URL: http://kaktuuus.blogg.se/
Postat av: Emma

Mitt favoritte ar losviktste med Apple/Kanelsmak. Valdigt gott!

2012-05-08 @ 19:06:20
Postat av: Emelie O

I julas fick jag en teförpackning av min mamma, tedrickare som jag är, som hon hade fått på jobbet. Hon har alltså ingen aning om vart det är köpt eller något. Och såklart blev detta mitt favoritte. Jag har kollat runt i butiker men inte hittat det. Det heter Four O´clock, organic biologique. Favoriten är med smak av rooibos chai.



Dock finns det 3 andra smaker som också är himmelska. Det är kraftiga smak på alla dessa 4 sorter och så ljuvligt gott. Men nu är de snart slut så skulle vara roligt att vinna dessa påsar så jag kan testa lite nya sorter!

2012-05-08 @ 20:33:50
Postat av: Anki

Just nu älskar jag mitt gröna löste med smak av hallon och jordgubbar. Underbart gott och vårigt!

Postat av: Jossan

Jag vill gärna vinna, älskar te och dricker det flera gånger om dagen! Har så många favoriter men just nu dricker jag ett rött te med smak päron/yoghurt :)

2012-05-08 @ 22:25:11
Postat av: Marlene

Sen jag slutade dricka kaffe så har jag upptäckt att te är riktigt gott, men jag har ingen favoritsort utan det blir en sort för varje tillfälle, rött, svart, vitt, grönt, i påse, i lösvikt, vilka smaker som helst, allt går ner :)

2012-05-08 @ 22:52:44
Postat av: Ingrid Krysander

Olika teer till olika tillfällen. Morgon, fm, em, kväll. :) Men en favorit är Cranberry tea från Fortnum & Mason och däremellan ett klassisk starkt Earl Grey (Cream om man vill ha en lite rundare smak). Åh, te kan man aldrig ha för mycket av! Vilka spännande smaker! De få teer från Pickwick jag smakat hittills har varit riktigt goda.

2012-05-09 @ 07:40:37
Postat av: Elin

Har måånga favoriter, men det absolut godaste är nog ändå ett te som heter "mammas mirakel" :). Köper det i lösvikt

2012-05-09 @ 09:34:50
Postat av: Caroline

Åh, vad spännande med en tävling!

Mitt favorit-te just nu är "Mareld" i lösvikt från Kahls. Ett grönt te med smak av blåbär, hallon, kvitten, jordgubb & yoghurt. Både doftar och smakar ljuvligt! :)



2012-05-09 @ 12:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback