Kastanjekaka på café Vincek i Zagreb

För ett tag sedan skrev jag om café "Vincek" i Zagreb. Läs det här: http://matresan.blogg.se/2011/november/mitt-nya-favoritcafe-vincek-slasticarnica-z.html 
För ett tag sedan var jag där igen. Och caféet is still going strong, fortfarande mitt favoritcafé, med fantastiska kakor och trevlig personal!


Denna gången åt jag en kastanjerulle. Har aldrig ätit en kaka med kastanj i innan, men den var verkligen god!


Och personalen var så trevlig, jag fick med mig en liten kaffekopp hem som det står "Vincek" på.

Någon av er läsare som ätit kaka med kastanj i? Vad tyckte ni?

/Helena


Kommentarer
Postat av: C

Det verkar verkligen spännande med kastanj i kaka, det hade jag gärna testat! Du kan inte testa att baka nåt med kastanjepuré här hemma i sverige? Har sett att det finns i affärer, det hade varit kul att höra hur det blir! Kastanjer rostade i ugn med lite havssalt är ju annars supergott också... :)

2012-01-09 @ 09:55:54
Postat av: Marie

Kastanjer är mums! Typ kastanjepuré i en crêpe, mmm...

2012-01-09 @ 13:00:58
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Oj va spännande med kastanj i kakan! Ser riktigt gott ut! :)

2012-01-09 @ 18:03:26
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback