New Delhi restaurang i Lund

Här om dagen var jag och åt med några kollegor på restaurang "New Delhi" i Lund. Tyckte valet av restaurang var kul, eftersom jag precis bokat min resa till Indien, så därför var jag spänd och förväntansfull över maten!

Restaurangen var väldigt fint inredd, mysig, fin musik och bra service!
Jag beställde en rätt som hette "Vegetarian Biryani" som beskrevs såhär: "Stekt basmatiris med blandade grönsaker, saffran, mandel och russin, serveras med kokossås". Man fick välja om man ville få rätten "hot" eller "medium", jag valde medium. Rätten kostade 159 kr, men då ingick även salladsbuffé.


Salladsbuffétallrik och Vegetarian Biryani.

Jag tyckte min mat var god och lagom stark. Dock blev jag lite besviken för att man inte kände saffranssmaken och heller var det inte mycket russin och mandel i (vad jag hittade i alla fall). Smaken på hela rätten var god, men lite "monotom". Allt smakade samma, i varje tugga man tog, och i slutet blev jag faktiskt lite trött på det.
Kan också tycka att maten var lite i dyraste laget...

Men annars var restaurangen mycket trevlig, och jag skulle kunna tänka mig att gå dit igen! (om jag inte helt tröttnar på Indisk mat nu när jag är iväg förståss :P)

Hemsidan hittar ni här: http://www.newdelhi-lund.se/
Och restaurangen finner ni på: Bantorget 5, Lund.

/Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback