Chicken Tikka Masala

Jag ska ju snart åka till Indien, så tyckte det vore kul att prova lite indisk mat innan jag åker. Så det blev lite Chicken Tikka Masala häromdagen, fast på ett litet fusksätt - nämligen med en färdig Santa Maria Tikka Masala-sås. Gott var det i alla fall! Och snabbgjort :)


Förutom kyckling hade jag i svamp, lök och paprika också.

Ingredienser (4 port):
* 1 burk Santa Maria Tikka Masala-sås
* ca 400 g kycklingfiléer
* 1 st gul lök
* 1 st röd paprika
* ca 150 g färska champinjoner

Gör så här:
Dela kyckling, paprika, lök och svamp i mindre bitar. Fräs allt tills det blir mjukt och kycklingen genomstekt. Häll på såsen och hetta upp.
Servera med ex. ris eller klyftpotatis,  sallad och grönsaker.


Har ni några mattips angående att jag snaaaart (om 13 dagar!!) åker till Indien??

/Helena

Kommentarer
Postat av: Elina

Det ser väldigt gott ut!

2012-02-26 @ 18:29:05
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Therése

Jag tycker den Tikka Masala är jättegod! Du kommer få det toppen i Indien :)

2012-02-26 @ 20:25:22
URL: http://theresefh.blogg.se/
Postat av: Anonym

ser gott ut!

2012-02-27 @ 15:38:35
Postat av: Anonym

Indien är fantastiskt! Jag var i Indien förra året och jag testade något som heter Samosa, som jag kan starkt rekommendera! Eller kanske Palak Paneer(spenatröra, Pakora(friterad potatis och grönsaker), Dal (tror det gjort på linser med diverse kryddor) :)

2012-02-29 @ 22:50:14
URL: http://rebeckalarsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback