Att äta och hålla god min

Har vi inte alla någon gång ätit och hållit god min, trots att det vi stoppar i munnen verkligen känns.... hmm, motbjudande?! Ja, jag tänkte väl det! Oftast gör man det för att vara snäll, då det kanske är någon man tycker om som bjuder, eller om man är på en fin middag.

Detta hände mig faktiskt senast bara för någon vecka sedan. Jag var hos min vän i Kroatien och han säger "Jag ska ta med dig ut så ska vi äta något riktigt gott!" Men han ville inte säga vad. Vad det var? Se bilden nedan.



Jag är en sådan person som inte ens kan äta kycklinglår, eftersom jag inte gillar ben eller när man faktiskt ser att det man äter kommer från ett djur. Så ja, den här upplevelsen blev lite jobbig för mig. Men min kompis var så glad och nöjd, så jag kände att jag var tvungen att klämma ner några fiskar...

Det vore jättekul om ni läsare berättar om någon sådan här gång! Skriv en kommentar nedan!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag verkligen avskyr svamp, så fort jag får en bit svamp i min mun vill jag genast bara spy. Första gången jag besökte min killes föräldrar blev det tacos till middag, vilket jag tycker om. Men hans mamma är vegetarian så istället för köttfärs blev det svamp. Men jag fick glatt ta en taco wrap fylld med svamp och le. Haha det var väldigt äckligt..

2012-02-12 @ 11:55:28
Postat av: Therése

Usch Helena!! Jag fattar verkligen vad du menar nu när jag såg bild på det. Stackars dig som fick pina i dig!

2012-02-12 @ 12:02:19
URL: http://theresefh.blogg.se/
Postat av: Emma

Usch vad läskiga de såg ut! Hade inte jag heller velat äta...

2012-02-12 @ 12:49:53
Postat av: camilla

ÅÅ de får mig att minnas när vi var på resa i kroatien. Vi var ute på en dags utflykt där mat ingick och man fick välja mellan grillad makrill eller kött. Jag valde makrill och fick ut en helgrillad fisk med ögon och allting snacka om förvåning. konstigt nog kändes de så mkt äckligare än när man köper fileer i butiken o de va knappt jag kunde äta det:P kan nämna att de som valde kött fick de helblodigt också hehe.. inte riktigt som man e van vid här hemma. :P

2012-02-12 @ 18:55:08
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Anonym

En gång fick jag fenor i makrillburken... usch!

2012-02-13 @ 12:55:05
Postat av: C

Hur smakade det egentligen? :)

2012-02-17 @ 21:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback