Årets pepparkakshus!

Igår ägnade jag lite tid (eller ja, inte direkt lite... det blev ju faktiskt några timmar tillslut :P) åt att göra pepparkakshus!
 
Det blev ett vanligt hus som jag pyntade.
 
 
Framsida och baksida. Dekorerat med kristyr i tre färger, strössel och sockerkulor samt nonstop i pastellfärger. Taket är gjort genom att riva grön marsipan över pepparkaksdegen innan den gräddades i ugnen. Lite mossig känsla :)
 
 
Husets invånare ser lite smått galna ut :P Och sen är det bock dekorerad med riven gul marsipan, snögubbe gjord av godis och pyntade granar. Staketet är gjort av salta pinnar.
 
O så den traditionella kaninen som precis pluttat lite :P Snön är utkavlad vit sugarpaste.
 
Idag är jag ledig från jobbet så det ska bli lite annat godis idag! Bl.a. pepparkakskola, chokladpraliner och fler chokladknappar i olika färger och smaker. Ska bli en skoj dag!
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Oj, vilket snyggt och fantasifullt pepparkakshus! :-D Jag gillar verkligen idén med salta pinnar som staket. Snyggt! =)

2012-12-17 @ 12:26:13
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! Jag har en fråga angående godiset Caramel square slices, hittade receptet i ditt arkiv och tänkte pröva på det men blev lite fundersam över receptet. Du har skrivit att man ska ha i 0.75 tsk sirap, det låter väldigt litet? Stämmer det? Tacksam för svar!

2012-12-17 @ 16:24:07
Postat av: Susanna

Vad påhittig du har varit! Jättefint verkligen!! ;)

2012-12-17 @ 21:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback