10 dagar kvar till NIKE RUN PRAGUE

Sa nu ar det bara 10 dagar kvar till Nike Run Prague som gar av stapeln lordagen den 1 september kl 14:00. Jag har sprungit massa hela sommaren sa jag ser verkligen fram emot loppet! Det ar "bara" 10 km och det var lange sedan jag sprang nagot lopp som var av den distansen.
 
Eftersom vi har ca 35 grader varmt i Prag har jag senaste tiden mest tranat lopning inomhus pa gymmet. Och idag kande jag for att faktiskt testa hur snabbt jag kunde springa 10 km.
 
Och det gick bra!
1-4 km sa sprang jag 11,8 km/h
4-5 km sa sprang jag 12,0 km/h
5-7 ca 12,2 km/h
7-9 km 12,5 km/h och sedan avslutade jag med 13-13,5km/h den sista km.
Sa min sluttid blev 49:34 vilket ar det snabbaste jag nagonsin sprungit 10 km pa!
 
Nu var ju detta dock inomhus pa ett lopband, sa i verkligheten ter det ju sig annorlunda med ex backar och ojamnheter i marken. Men jag blev anda otroligt nojd med min prestation och det ar bra att veta vad man faktiskt ar kapabel att springa pa!
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

grymt!!!!!!

2012-08-22 @ 22:11:35
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback