Kvällsfika med lussekatt och fruktsallad

Efter förra veckans onsdages-spinningpass var det dags för första avsnittet av "Bonde söker fru". Då sitter jag och min syster bänkade framför tv:n, och naturligtvis blir det lite kvällsfika! Tända ljus, en kopp te, och något gott att smaska på! Det är livsnjutning det! :)
Och lite julkänsla fick man! Då vi bestämde oss för att äta upp de sista två lussekatterna som legat i frysen sen förra vintern... hehe. Men de smakade fortfarande mums!! Snart ska vi baka nya, har vi bestämt!


Örtte med mjölk, lussekatt och fruktsallad med kvarg och pepparkakskrydda. Mums!
Fruktsalladen var gjord på äpple, banan, mango, ananas, clementin, russin, torkade tranbär, kiwi och konserverade körsbär.

Någon annan som "smygstartat" med lussekatter?

/Helena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gott med lussekatt!

2011-09-14 @ 17:03:41
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Strandberg.

Nej , men har tänkt på det var och varannan dag. Jag älskar jul och lussekatter ännu mer. VILL HA NU NU. Men har dessvärre inte ork att baka då jag är gravid och då pyret inte vill vad jag vill. Speciellt när det kommer till mat och aktivitet :( Men jag njuter med dig , gudomliga saffransbakelse!!

2011-09-14 @ 17:35:11
Postat av: camilla

jag försöker hålla kvar sommaren så länge som möjligt så plockar fortfarande fram plockade bär från i somras och äter så somrigt som möjligt haha :) men nu fick jag faktiskt lite jul längtan när du beskrev, verkade väldigt mysigt :)

2011-09-14 @ 19:11:29
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: emma

haha nej inte, men va sugen jag blev!

2011-09-14 @ 21:12:03
URL: http://emmalona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback