Vinnare i tävlingen! Och respons på era kommentarer

Förlåt att det tagit lite tid, men här kommer vinnarna i min tävling jag hade då bloggen fyllde 3 år! GRATTIS!


VINNARE AV KROATISKT CHOKLADPAKET
Therese

VINNARE AV KRYDDPAKET
Emma

VINNARE AV VARSIN CHOKLADNYHET
Émily, Emma och Jannike

Vinnarna har blviit kontaktade via mail, och jag skickar vinsterna så fort jag fått era adresser.
Grattis och hoppas det skall smaka! ;P

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tänkte också ta upp lite och bemöta era synpukter och frågor ni lämnat på bloggen.

Någon skrev att jag är dålig på att svara på kommetarer. Och ja, det stämmer faktiskt! Jag är inte jättebra på att svara på kommentarer eftersom jag har det rätt stressigt just nu. För närvarande har jag tre olika jobb och mycket pendeltid, samt försöker hinna med träning etc, och har ofta inte så mycket tid över vid datorn och bloggen. Detta betyder emellertid inte att jag inte läser vad ni skriver. Det gör jag, och blir väldigt väldigt glad över alla kommentarer! Men jag har lyssnat på kritiken nu och kommer att göra en ny kategori som heter ”FRÅGELÅDAN”. Där kommer att finnas ett inlägg som heter just ”Frågelådan” och om ni har någon fråga kring kost, motion, hälsa, näring, livsmedel, recept, allergier etc. så kan ni ställa den frågan där! Då blir det lättare för mig att hitta och besvara alla era frågor, då de är samlade på ett ställe. Annars försvinner de oftast ur mitt minne när frågorna är ställda under olika inlägg. Så varsegoda att fråga på där, och jag ska besvara era frågor på bloggen som inlägg. Brukar inte skriva svar på frågor som en tillbaka-kommentar, utan tycker det är bättre att jag skriver om det på bloggen så att alla kan få läsa och ta del av svaret!

 

Någon skrev också att mina bilder inte alltid var i så bra kvalité. Nej, tyvärr, för att min kamera har gått sönder och använder därmed bara min mobilkamera för tillfället. Ska försöka köpa en ny kamera snart :)

 

Många hade frågor kring dietistyrket. Vad kan man jobba med och hur kan en dag som dietist se ut? Detta skall jag skriva ett inlägg om framöver. Så länge kan ni läsa under kategorin ”Dietist – studie/yrke” för lite information.

 

Det kom också lite frågor kring mat, hälsa och näring. Ex. Vad är supermat och vad tycker jag om detta? När man ska välja produkter med mindre fett vs. Normalfeta? Detta skall jag försöka besvara i inlägg framöver. Någon tyckte också att jag skulle ta upp mer kring anorexi, och även hur kroppen fungerar vid svält, och mer om ämnesomsättningen.

 

Många ville ha ännu fler mellanmåls- och frukosttips! Det lovar jag att det kommer mer av!

 

Något som jag blev glad över var att många av er verkar gilla mina reportage om matkultur utomlands. Det är det ämne som jag själv brinner mest för, och därmed gjorde det mig extra glad. Mer om mat utomlands kommer! Önska gärna om det är något speciellt land ni vill ha matkultur-tips om! Eller något recept på utländska bakverk/mat ni önskar!? Någon hade också frågor kring backpacking – lite vad man ska tänka på innan och under en sådan resa. Jag ska försöka göra ett sådant inlägg framöver, naturligtvis med lite matperspektiv också!

Det var ju faktiskt så jag tog mitt namn på bloggen; matresan. Eftersom matkultur och resor går ihop och är det som intresserar mig allra mest! 

Några ville också veta lite mer om mig, Helena. Jag försöker att inte vara så personlig på bloggen eftersom den ändå handlar om mat. Men naturligtvis får ni fråga om ni undrar något. Det kan ni göra under ”Frågelådan”!

/Helena


Kommentarer
Postat av: A

Oh, jag missade tävlingen men vill ändå säga att jag älskar dina produkttester! Både av typen olika sorters av vit choklad och när det är en viss produkt du värderar ur näringsperspektiv, pris samt smak. Det är mina favoritinlägg :)

2011-11-07 @ 13:40:34
URL: http://livetpakullen.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej, hur mycket träning per vecka tycker du är lagom för en som haft anorexia?

2011-11-13 @ 13:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback