Kraš - Kroatisk chokladtillverkare

Kraš är ett kroatiskt företag som gör godis, choklad och kakor. Jag har blivit helt förälskad i deras produkter! Och nu när jag var i Zagreb gick jag länge och njöt i alla de fina butikerna de har i Zagreb. I butikerna kan man köpa alla sorters godis, choklad och kakor de säljer. Både i vanliga förpackningar, vackra presentförpackningar samt i lösvikt. Titta bara på "chokladblomman" nere till vänster på bilden här.
Dessutom är det ju för mig som svensk helt okej priser på allt! Mums!


Jag köpte med mig en hel del choklad hem. Favoriten är deras "Bajadera" som är en nougatpralin i tre lager. Men även "Fontana" är god och smakar inte som något annat jag smakat innan, det är som en "uppfriskande" kärna och i Kroatien brukar man ibland kalla den för "isbit". "Griotte" är också väldigt omtyckt, men faller inte riktigt mig i smaken då det är likör inuti.

Så är du på väg till Kroatien, missa inte ett besök i Kraš butiker eller titta efter deras produkter i vanlig mataffär!

Kraš hemsida: http://www.kras.hr/

/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

En sådan butik hade jag velat besöka!

2011-11-26 @ 16:19:20
Postat av: Joanna

Hej!



Jag har LÄNGE varit på jakt efter en sorts kaka som jag åt mycket när jag var liten. Och nu har jag hittat den!! på din blogg!! :) Det är en bosnisk rånkaka, med fyllning i. Snälla rara, skulle inte jag få kunna ta del av ditt recept. Det skulle göra mig hemskt glad!



KRAM!! Joanna

2011-11-27 @ 12:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback