Hur går det för PT Dan? - Dag 11 av 28

Personlig Tränare Dan berättar hur det går för honom i vårt 4 veckors kost- och träningsupplägg.
Vi är nu inne på dag 11 av 28.


"Nu har jag kört min första vecka med kostprogram av Helena och träningsupplägg av mig själv.

Det är första gången jag får ett ordentligt upplägg från en dietist och jag är riktigt imponerad än så länge. Tidigare har jag haft ”deff” perioder där jag försökt minska mitt kroppsfett och har lyckats relativt bra, men det har dock inte varit roliga perioder då jag mestadels hållit mig till bönsallader med mycket tonfisk och makrill. Ofta har det slutat med att jag givit upp efter en viss tid då jag inte kunnat fortsätta äta den typen av mat hela tiden. Jag har även då alltid kännt mig hungrig och tänkt på mat hela dagarna.


Nu däremot med Helenas program ligger jag på ett underskott av kalorier men känner mig ändå inte hungrig. Jag tänker heller inte så mycket på mat vilket underlättar för att inte ”fuska” något men även gör det att jag mår mentalt bättre.

Det är en stor skillnad på hur jag tidigare ätit med framförallt regelbundenheten, så jag har i vissa fall haft svårt att ”komma ihåg” att äta på rätt tider/hunnit med att laga maten. Men det är en omställning som jag varmt välkomnar och ska försöka lära mig att planera maten lite bättre till nästa vecka. Jag har insett att det kan vara god mat trots att man ”deffar”. Jag är helt klart väldigt nöjd än så länge :-)"

/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback