Gröt med pepparkaka


Idag testade jag något nytt till frukost! Nämligen att krossa en pepparkaka över min gröt! Det blev faktiskt supergott! Har provat innan med pepparkakskryddor i gröten, men detta var snäppet godare! Och eftersom jag inte tog något sylt eller mos på gröten då, så blir det nog ungefär samma sockermängd ändå. Naturligtvis tillkom det lite mjölk på gröten efter att bilden blev tagen.

Om någon är nyfiken på mitt standard-gröt-recept, så är det:
* 1 dl havregryn
* 2 msk kruskakli
* 2 tsk psylliumfrön
* några russin
* en nypa salt
* 2,5 dl vatten

/Helena


Kommentarer
Postat av: Wesslantjej

Okej, låter lite konstigt.. Men man kanske borde testa..;)

2011-11-07 @ 18:57:23
URL: http://tjejenochlivet.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Älskar udda gröttips! Tack, nu vet jag vad jag ska testa när juletiderna börjar närma sig ;)

2011-11-07 @ 19:11:06
Postat av: Elina

låter jättegott!:)

2011-11-07 @ 23:03:06
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback