Dag 14 av 28

Två veckor har nu förflutit på mitt kost- och träningsprogram. Bara två veckor kvar nu! (Inte för att jag iofs kommer sluta träna och äta nyttigt efter det, men två veckor kvar till mätvärdena skall tas igen!)

 

Det har gått lite upp och ner. Jobbar så mycket att man ibland är lite trött för att träna, men jag tycker ändå den nivån jag kom upp i denna veckan blev ganska lagom.

 

Veckans träning har sett ut såhär:

Måndag: Vilodag

Tisdag: 5 km löpning

Onsdag: 70 min promenad + Helkroppsprogram styrka

Torsdag: Vilodag
Fredag: 55 min BodyPump + 55 min spinning

Lördag: 60 min promenad (vilodag)

 

Kosten har gått bra också! Jag äter mycket mera volym mat nu, och mer varierat!


 
Jag har fått ett nytt favorit-mellanmål, nämligen: Keso blandat med päron! Mums!


Men PUH! Ibland är det riktigt hårt att helt stå emot ”frestelser”. På jobbet i tisdags skickade de runt en skål med 4 olika sorters choklad + 2 sorters kakor. Alla tog, och när den passerade mig kunde jag helt enkelt inte låta bli att ta en liten liten bit choklad. Det är lixom som jobbigast när alla andra äter utom jag! Likadant, så står det en burk pepparkakor på matbordet på mitt andra jobb. Men det gäller att tänka: ”Detta är mitt val, jag har valt att inte äta detta, för då kommer jag att må bättre.” Och det handlar ju om 4 veckor, inte hela livet.

Men i alla fall, för att stå ut i två veckor till har jag kommit fram till en liten belöning/morot för mig själv. När de fyra veckorna har gått skall jag få baka min favoritkaka! Nämligen vitchoklad-kladdkaka med lakrits i. Jag tror jag kommer njuta av en bit sådan, så att det kommer kännas som jag är i himlen! Längtar!!! :)



Snaaaart är du min! Ska bara kämpa hårt 2 veckor till :)
 

/Helena


Kommentarer
Postat av: Karin

Åh den där chokladen på jobb föll jag också för... attans! men den var iaf mörk:)

Bra tips det där med keso och päron! ska jag testa!

2011-11-27 @ 15:05:26
Postat av: Alexandra

Ville bara säga att du är min favorit mat-blogg!



Keep up the good work! :))

2011-11-27 @ 15:41:02
Postat av: vonskareng

du kmr klara det! :) och man orkar ju inte med att ha en massa förbud hela tiden. gäller att finna en balans liksom. man ska ge sig rätt till att njuta av allt tkr jag i lagom dos ^^

2011-11-27 @ 20:40:49
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: Susanna

Päron och keso måste jag testa!

2011-11-28 @ 22:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback