Sex sorters glutenfria kakor ifrån Crazy Bakers

Skrev ju för ett tag sedan att jag skulle ge mig på att testa lite olika glutenfria, mjölkfria samt laktosfria produkter. (Och visa lite vad som finns för produkter ute i butikerna idag!) Och nu har jag kommit till glutenfria kakor ifrån Crazy Bakers! Jag och en till person har testat de olika kakorna och gett betyg från 1-5 där 1 är i princip "usch" och 5 är "supergod!".


Kakorna som testades var Oaties, Chokos, Peppars, Diggis, Cinnas och Vanillas.

Både min och min väns favorit blev Oaties!


Oaties: var supergoda!! Goda smakrika havrekakor, som försvann snabbt ur förpackningen. Trots deras något tråkiga utseende, blir det fullpott i kakväg! Betyg: 5

Chokos:
Goda chokladkakor, men något torra. Dessa har tidigare varit med i kaktest på min blogg. Detta var nog dem som jag tyckte minst om av alla sex sorters kakor, dock är de fortfarande så goda att de kommer ätas upp. Betyg: 3

Cinnas:
Kanelkakor, spröda och smakrika. Passar bra till kaffe! Betyg: 4


Vanillas: Mums vad goda! Väldigt smöriga dock - det är ju gott men känns lite fettigt. Minus dock för det fula utseendet på kakorna, men väldigt väldigt goda var de iaf! Betyg: 4,5

Peppars:
Smakar ju inte riktigt som pepparkakor (lite hårdare och mer "träiga"), men ändå väldigt goda att knapra på till kaffet. Betyg: 3,5

Diggis:
Smakar som vanliga digestivekex, dock lite hårdare. Med ost och smör på blir de nog kanon! Dessa är ju inte riktigt i samma kategori som de andra kakorna, detta är ju mer ett kex. Betyg: 3,5

/Helena


Kommentarer
Postat av: Therese

Kul! Har inte hittat dessa i nån av mina affärer än, så jag har inte kunnat testa dem. Men eftersom de fick bra betyg så får jag nog börja jaga dem lite :)

2011-05-01 @ 22:29:52
URL: http://teatravel-glutenresan.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Min sambo är gluten =) Bra test! Hej så länge!

2011-05-02 @ 09:32:38
URL: http://mysticcc.blogg.se/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

härlig blogg

allt bra? kram

2011-05-02 @ 13:55:28
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Susanna

Bra att veta att det fina bra och goda alternativ som även glutenintoleranta kan äta! :)

2011-05-02 @ 16:18:27
Postat av: Victoria

Sv: Åh, tack! :D

2011-05-02 @ 19:47:38
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback