Anmält mig till halvmarathon i augusti!

Nu har jag anmält mig till halvmara i Malmö den 13 augusti. Det kommer att bli mitt andra tävlingslopp på den sträckan! Jag skulle sprungit förra året, men blev sjuk, så därför ser jag extra mycket fram emot loppet i år!

Jag har varit lite seg på att anmäla mig, men efter söndagens 20 km-lopp jag gjorde, utan vätska, utan speciell uppladdning och utan svårigheter - så kände jag verkligen; att nu är det dax! Jag sprang dessutom i god fart och slog mitt tidigare 20 km-rekord med mer än 10 min! Och det bästa var att jag inte ens var helt slutkörd när jag kom i mål... Så jag är positiv till att klara mitt mål med tid inför tävlingen..!

Mitt mål kommer att vara att springa 21097,5 m på mindre än 2 h. Gärna neråt 1:55.

Upp till bevis, i augusti!

/Helena

Kommentarer
Postat av: Karin

Det skulle jag också vilja springa!

2011-05-13 @ 10:21:06
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Elina

Härligt Helena!!!!!!!!! :D

2011-05-13 @ 12:09:57
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Edit

Om det gick så bra utan vatten, hur bra kommer det då inte att gå med vatten och lite sportdryck? Lycka till! :)

2011-05-13 @ 13:52:52
URL: http://editpedit.blogg.se/
Postat av: lite hjälp om du har tid?;)

Jag ska springa Gbg-varvet på lördag! Har du några tips på hur man laddar upp veckan innan? Borde jag köra något löppass i veckan, vad borde jag äta under veckan och dagen för loppet? Jag startar tio över tre! Tack på förhand!

2011-05-15 @ 15:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback