Chokladföljetong del 63 - Cloetta kexchoklad Blåbär

 
Vid första chokladet jag åt tyckte jag att det smakade lite konstigt. Lixom lite unket. Men sedan tog smaken sig och jag tyckte kexchoklad blåbär var rätt god. Vi åt upp alla ur förpackningen under en kväll, jag och tre kompisar. Dock så måste jag säga – att i en tvekamp mellan vanlig kexchoklad och kexchoklad blåbär – så vinner ändå det vanliga kexchokladet stort! Jag vet inte varför man just valde att göra kexchoklad med blåbärssmak. Varför inte någon roligare smak lixom? Typ vit choklad, toffee, kaffe eller hasselnöt? Det tycker jag hade varit gott!

Pris: ca 18 kr

Helhetsbetyg: 3

Någon mer som smakat dessa, vad tyckte ni?

/Helena


Kommentarer
Postat av: C

Tror man körde blåbär eftersom man vill anspela på vasaloppet o "nyttighet" med blåbärssoppa vid fysisk ansträngning. Har inte kexchoklad typ sponsrat skidåkare innan?



jag tycker smaken verkar lite spännande, mer fantasifullt än sådana här limited edition smaker brukar vara annars iaf! men man kanske bara testar en gång, men om alla gör det kan försäljningen bli rätt ok ändå. Man kan tom göra en "ogod" smak som limited edition, då köper folk den en gång och sen har man redan bestämt att det bara ska vara ett litet tag så går det ändå plus, trots att det inte egentligen är så gott

2011-03-30 @ 17:41:43
Postat av: emma

kaffe tror jag hade varit en hit! provade någon mörk choklad idag på ica med strawberry/pepper, riktigt god!

2011-03-30 @ 18:03:31
URL: http://emmalona.blogg.se/
Postat av: Jenlen

har faktiskt inte vågat smaka på de än, tveksam till smaken..

2011-04-09 @ 19:23:50
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback