Besök i polsk mataffär

När jag var i Polen nu i helgen passade jag på att spendera lite tid i de polska mataffärerna. Jag tycker det är så kul vad man kan hitta för spännande livsmedel i andra länder. Tur hade jag också, att mina två dietistvänner jag åkte med, också tyckte det var lika kul att spana in utbudet!

 


Jag botaniserar vid chokladhyllan…



Många spännande annorlunda smaker fanns det! Här t.ex. choklad med blåbär/jordgubb och choklad med mango/apelsin.



Cappuccino med körsbärssmak!



Och någon slags bredbar creme som var vit-rosa. Antar att det är liknande chokladcreme man har på mackan, men med jordgubbs-mjölksmak istället… gott?



Min kompis Ida spanar i kyldisken… där hittade vi roliga yoghurtar och drickyoghurts!

 

Tycker ni också att det är kul att gå runt i mataffärer utomlands?

 

/Helena


Kommentarer
Postat av: emma

jättekuL! när jag var i London besökte jag en mataffär där jag spenderade väldigt lång tid bara på att titta.

2011-03-31 @ 09:39:55
URL: http://emmalona.blogg.se/
Postat av: Susanna

Botanisering i mataffärer utomlands är jättespännande! Man upptäcker nya saker och lär sig om matkulturen! :)

2011-03-31 @ 17:02:38
Postat av: M

Äääälskar att strosa i mataffärer, kan glo i flera timmar! Utomlands är det ju extra kul också (:

2011-03-31 @ 21:31:21
URL: http://carbsruinedmylife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback