Nya produkter i mataffären

Senaste tiden har det kommit så många nya produkter att jag nu gör ett längre inlägg med bilder på några av dem!


Crisp&Fruit från Wasa. Ca-pris 20 kr/burk.
En burk (den jag testade) ger 2,5 g fiber och 17,4 g socker. 121 Kcal för 125 g. Jag tyckte att den var rätt god också. Lite friskt och syrligt mellanmål. Dock är det alldeles för dyrt!! 20 kr för en sådan lite burk är rena rånet tycker jag.


Frukt- och nötbars ifrån Wasa.


Det har kommit nya glassorter i frysdisken från GB. Dels "Päronsplit" och "Lakritspuck" som du kan se ovan, sen har det även kommit i smakerna "Nogger" och "Krokant". Päronsplit- och lakritspuck-glassen var båda jättegoda! Fräscha, och jag älskar att det var saltlakrits i Lakritspuck-glassen. Mums! Dessa rekommenderas. Ca-pris 11-15 kr/förpackning.


Har tidigare recenserat många av Gevalias kaffe i denna serie. Nu har det kommit några nyheter i denna serie, och en av dem är "Abyssinian dawn" som jag har testat. Jättegott kaffe! Jag älskar verkligen denna serien av kaffe från Gevalia. Tycker förpackningarna är så otroligt snygga också! Pris ca 40 kr/fpk.

 
Läkerol har kommit med två nya askar "Copacabana fruits" samt "Samba Licorice". Båda var jättegoda, speciellt samba licourice. Sedan har de också kommit med nya tuggummin "Forest berry mix" och det är tre smaker i förpackningen; jordgubb, hallon och blåbär. Goda! Tappade dock smak snabbt.


Vaniljgifflar har Pågen kommit med nu. De var riktigt goda och saftiga! Jag gillar nog dock de vanliga med kanelsmak aningen bättre. Men jag tycker gifflar är väldigt bra, lagom stora att fika med och de är aldrig torra.


Ny Yalla! drickyoghurt har Arla kommit med. "Touch of Africa" med smak melon/lemon/baobab. Den var god! Men jag tycker att den innehöll lite väl mycket socker. Lite mycket tomma kalorier helt enkelt... och den mättar inte. Denna kan vara bra för en "högenergiförbrukare" som tränar mycket och har svårt att få i sig all energi som denne behöver. Men för en "lågenergiförbrukare" rekommenderar jag inte denna, då den inte tillför så mycket näring utan mest kalorier och socker.

/Helena 


Kommentarer
Postat av: camilla

de där wasa grejerna har jag velat testa länge men aldrig hittat:/ får hoppas de yker upp snart:D

2011-06-05 @ 20:17:48
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Sofie

Köper du alltid allt nytt på matmarknaden och testar? Låter ju ganska kul att göra :)

Postat av: G

Gb glassarna är jättegoda! De har även lanserat kola och chokladkex i sånna små! Den med chokladkex är gbs variant på oreo glass. vaniljglass med krossade oreo kakor, jättegott speciellt för priset som var 5 kr på ica maxi i helgen :)

2011-06-06 @ 15:03:47
Postat av: Annelie

Det var mycket som lät gott! De där läkerol vill jag testa och alla gb-glasarna

2011-06-06 @ 15:11:33
Postat av: Elina

Jag blir nyfiken på de där glassarna från GB. Ja älskar både päronsplitt och lakrits så jag borde nog gilla dom ....

2011-06-06 @ 21:04:28
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback