Chokladdessert ifrån Alpro soya

Jag har smakat Alpro soyas "Dessert soft chocolate flavour". Den säljs i ett pack 4x125 g och är 100 % vegetabilisk. Den innehåller alltså ingen mjölk (eller laktos) och går således bra att äta utav både veganer, laktosintoleranta samt mjölkproteinallergiker. Desserten är dessutom också berikad med Kalcium och vitamin D samt B12.


Jag tyckte de var jättegoda! Stark och fyllig smak av choklad! En klick soyagrädde ovanpå hade nog passat bra för att mjuka till smaken lite. Dessutom innehåller varje bägare bara 110 kcal, och det är ganska lite för att vara en god dessert. Kommer absolut att köpa denna fler gånger! Priset är ca 23 kr/förpackning.
Jag rekommenderar er verkligen att testa denna produkt!

Desserten finns även i ytterligare två smaker (som jag bara måste testa!), nämligen; Mörk choklad och även Vanilj.


Någon mer av er som smakat denna eller de andra två sorterna? Vad tyckte ni?

/Helena


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag är inte så mycket för efterrätter men det där låter faktiskt riktigt gott

Postat av: Elin

Hejsan,



Jag har smakat den med vanilj. Riktig god är den =)

Men jag har en känsla av att den som du provade är ännu godare, så den kommer jag inom kort att köpa!

2011-06-22 @ 10:15:08
Postat av: camilla

jag hade velat testa den i vaniljsmak:D

2011-06-22 @ 21:55:26
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Anonym

Skulle också vilja testa vanilj men har inte hittat den i affären... :/

2011-06-23 @ 06:16:30
Postat av: hilli

den mörka är suuupergod!

2011-06-27 @ 16:32:41
URL: http://www.barahilliju.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback