Träningskort och nya träningsmål!

Ni som följer min blogg vet att jag håller på en del med löpning. Jag tycker att det är väldigt kul, men nu på senare tid har jag känt att jag gärna skulle vilja variera mig lite. Är nyinflyttad i skåne och bor ganska nära ett gym, så jag gick dit och köpte träningskort! Så nu ser jag verkligen fram emot lite annorlunda och mer varierad träning än vad jag är van vid. Jag har ju överhuvudtaget aldrig gått på pass innan (förutom spinning).

Har redan testat ett pass som hette X-fit. Där gjorde man styrkeövningar med olika redskap. 2x1 min på varje station och så var det ca 18 stationer. Jag var sååå trött efteråt och dagen efter hade jag ont i hela kroppen! Men då vet man att man har kämpat, och det var verkligen jättekul!

Nu är jag taggad att framöver testa även några andra pass, ex. Bodypump och Zumba!
Löpningen skall jag dock också såklart fortsätta med!

Men mina nya träningsmål är:
* bli starkare i armarna
* mer uthållig i styrka
* variera min träning så att alla delar av kroppen får jobba
* snabbare löpning och klara längre distanser
* känna glädje över min träning!


Vilket är ert favoritpass på gym?

/Helena


Kommentarer
Postat av: Karin

Mitt favoritpass när jag gick på SATS vas Shape. Men det var också extra bra på grund av ledaren. Han var sjuk ett par gånger och då hade vi andra ledare och då var passet inte alls lika bra. Shape är ett kombinerat kondition/styrka/kordinationspass där man själv väljer hur mycket vikter man vill använda sig av så det passar för många.



Nu går jag inte på SATS längre för det är så dyrt utan på Friskis. Där har jag inte riktigt hittat något pass jag gillar än. Vilket gym går du på?

2011-02-11 @ 10:03:43
URL: http://lagalleta.blogg.se/
Postat av: fröken elin

Hej Helena!



Grattis till jobbet och att du blivit skåning! Vart i skåne finns du? Och vart jobbar du?



MVH en nyfiken skånsk kostvetare

2011-02-11 @ 10:49:13
URL: http://www.frokenelins.blogspot.com
Postat av: emma

spinning :)

2011-02-11 @ 13:20:36
URL: http://emmalona.blogg.se/
Postat av: Karin

Ååååh, BodyPump är SÅ kul! :D Det är helt klart mitt favoritpass och jag går på åtminstone tre i veckan :) Brukar även gå på Zumba och Afro, det är kul :) Och Cycling och Core försöker jag passa in i min fyllda träningsvecka, haha x)

2011-02-11 @ 20:04:49
URL: http://mysigkudde.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag gillar Bodypump om man vill ha ordentlig fys, Box om man vill ha in lite mer rörlighet men ändå styrka :) Dock var det länge länge sen jag körde pass på gym så jag har ingen koll på alla nya klasser. Men det finns ju mån ga som låter både roliga och bra!

2011-02-12 @ 17:39:21
URL: http://matochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback