Marsipanmuseum i Budapest, Ungern

I Budapest spenderade jag ca 4 dagar på min tripp i sommar. Det är tredje gången jag var i den staden, och jag älskar den verkligen! Varje gång upptäcker man något nytt, och denna gången fann jag ett Marsipanmuseum! Allt var gjort av marsipan eller av "gelatinerat socker"! Helt galet vad man kan göra och vad fint det blir.


Man kan göra allt möjligt av marsipan!


Pongo och de 101 dalmatinerna...


Budapests parlamentshus.
Denna väger 80 kg och tog ca 4 månader att göra!


Fruktkorg!


Harry Potter...


Någon drottning!


Vill du också besöka museet?
Det är beläget i bottenplanet på Hotell Hilton mittemot Fisherman Bastion i Budapest, nära slottet och Mattiaskyrkan. Har för mig inträdet var ca 20 kr eller nåt sånt.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

Nu blir man ännu mer sugen (i dubbel bemärkelse!) på att besöka Budapest :)

2011-08-05 @ 17:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback