Malmö Halvmarathon igår - jobbigt, jobbigt men så himla kul!

Ja, igår sprang jag mitt andra halvmarathonlopp någonsin!
Starten gick kl 15 och vädret var regnigt och disigt innan. Som tur var klarnade det upp, så under loppet kom det inget regn alls. Dock blåste det massor! Och de sista 6 km gick längs havet, i motvind, vilket gjorde det extremt jobbigt och tufft!

Jag fick tiden 2:06:11. Jag känner mig egentligen lite besviken på det, eftersom jag på träning innan semestern sprungit betydligt snabbare, och hade ett mål att klara det under 2:00. Men på min fyra veckors lång resa jag gjorde precis, så tränade jag knappt, och var dessutom sjuk en vecka när jag kom hem. Så om man istället vänder på det; jag har inte tränat på sex veckor och fick 2:06, ja då är jag ändå ganska nöjd.

Hur som helst, så var det grymt kul!!! Och jag är imponerad hur stark vilja jag hade att fortsätta kämpa, trots att jag flera gånger kände att jag ville ge upp och "det här går inte längre!!"... men det gjorde det!

Och nu så tänker jag anmäla mig till en ny halvmara i september så jag hinner träna upp lite bättre form tills dess och kan få en bra tid!


Regnet öste ner strax innan starten, som gick ungefär vid Turning Torso.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Sofie

Du kan vara stolt att du kom i mål i alla fall, en halvmara är inte direkt något som alla klarar :D

Postat av: Karin

SÅ bra jobbat!:) heja!

2011-08-14 @ 21:08:54
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: emma

starkt jobbat tycker jag :D jättebra!

2011-08-14 @ 21:37:06
URL: http://emmalona.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag sprang Gbg-varvet på 2 h och 10 min. Jag fick reda på att jag skulle vara med på måndagen (innan dess hade jag inte alls ställt in mig å att springa och jag har inte sprungit långt länge alls. Min längsta distans var 11 km innan den måndagen.) På måndagen sprang jag 2,1 km på löpbandet för att testa om jag kunde och sedan sprang jag halvmaran ute på lördagen (förutom detta fick jag till 2 löppass på en mil + massa arbete och långa dagar = sämsta uppladdningen + att jag jobbade natt dagen till varvet) så jag var riktigt nöjd! Du ska vara nöjd över din tid med :D

2011-08-14 @ 21:48:20
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Fastnade precis framför din blogg, och har läst igenom kategorin "allergier intoleranser" och har en fråga till dig. Jag är allergisk mot mjölkprotein och kan ju därför inte få i mig protein i form av keso och kesella som många lovprisar på sina bloggar... Det finns även många nyttiga recept där man använder dessa två ingredienser. Nu undrar jag vad jag kan använda mig av istället för detta? Finns det mjölkfri keso/kesella ute på marknaden? Jag har nämligen bara stött på laktosfri, men det hjälper ju inte mig... Vore väldigt tacksam för svar! Tack för trevlig och bra läsning :)

2011-08-15 @ 14:48:16
Postat av: Annie

Bra kämpat!

2011-08-15 @ 16:20:11
Postat av: minela

va duktig du är!!

2011-08-15 @ 23:46:35
Postat av: Pernilla

Ser att även du fått blodad tand ;-) Du ska helt klart vara nöjd med ditt resultat med tanke på träningsinsatsen! Själv blev jag så peppad så jag ska försöka mig på Lidingöloppet i september. Vi ses kanske i slingan!!

2011-08-16 @ 19:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback