Lite bilder ifrån mina 26 dagar i Östeuropa!


Jag utanför Fiskarbastionen i Budapest, Ungern


Budapest by night. Frihetsbron och Saluhallen.


Jag uppe vid slottshöjden i Bratislava, Slovakien. I bakgrunden ser man den UFO-liknande bron och på andra sidan floden är det fullt av gamla kommunistbyggnader.


Jag på marknad i Sofia, Bulgarien!


Rila Monastery två timmar söder om Sofia, i Bulgarien. Klostret var beläget i berget, verkligen jättefint.


På taken i Bulgarien bodde det storkar!


Solrosfält var det fullt av både i Ungern och Serbien! Såå vackert!


Ibland var det svårt att veta vilket tåg man skulle ta... i Bulgarien och Serbien använder man nämligen Kyrylliska bokstäver! Men som tur var var folket hjälpsamma, och efter ett tag lärde jag mig till och med läsa det!


Belgrad i Serbien! Min nya favoritstad!!
Marknad med färsk billig frukt, bl.a. färska jättegoda hallon för 20 kr/kg! Billigt att fika! Och så jätteroliga nattklubbar belägna på båtar i floden Sava, och så jag som trivs i Belgrad!


Man träffade så många roliga personer på resan! Här med fyra trevliga slovenska killar som jag spelade Uno med på tåget hela vägen från Belgrad till Zagreb.


Zagreb i Kroatien! Lite "flashigare" än Belgrad och Sofia, men fortfarande ganska billigt.


Ljubljana i Slovenien. En mysig liten stad.


Bled, en liten ort ca 10 mil norr om Ljubljana, i Slovenien. Så himla vackert!


Där blev det bad i sjön och öldrickning under vandringen runt sjön!


Jag stannade ett natt i Salzburg också. Men det blev så kort att ungefär det enda jag hann göra där var att äta lite Mozartkulor! :P


Sedan blev det ett kort stopp i Prag, Tjeckien. Det är femte gången jag är i den staden, så jag gled mest runt och njöt, shoppade och drack öl. Passade i alla fall på att knäppa ett kort på min favoritbyggnad - det dansande huset!


En helt fantastisk resa på ALLA sätt! Kunde inte haft det bättre. Varmt, sol, äventyr, shopping, njutning, billig mat och dryck, roliga fester och galna upptåg!

Vart ska jag åka nästa gång?? Jag håller på med en lista över var jag ska stanna på min nästa luff - men tips tas tacksamt emot!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Emma

Wow för det där dansande huset, vad häftigt :D

2011-08-07 @ 12:31:58
URL: http://emmalona.blogg.se/
Postat av: Din Thess

Ser magiskt ut Nena! Du får berätta allt om din resa när vi snart ses!!! Jag längtar!

Puss

2011-08-07 @ 17:57:21
Postat av: camilla

ser verklige nut som du haft en fantastisk resa:D

2011-08-08 @ 21:50:24
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Elina

Underbara bilder! :D

2011-08-10 @ 19:07:35
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback