Backpacker-kost: Frukostar

Tänkte det kunde vara kul att visa lite hur mina frukostvanor såg ut i somras när jag backpackade i tio veckor. Det blir ju inte som hemma, och inte så varierat... men ganska gott ändå tyckte jag! Jag och min resekompanjon hade ett stående skafferi i en väska som reste med oss på vår färd! Det gäller ju att äta billigt också!

 
   
Det som alltid fanns i vårt mobila "skafferi" var sylt, knäckebröd, jordnötssmör, ibland müsli, rostbröd samt ibland när vi ville lyxa; yoghurt.


Här blir det cornflakes och mjölk, som vårt hostel i Sydney bjöd på.


Ibland hade man dock tur, och fick en rejäl hostelfrukost som ingick! Här müsli och weetabix, bröd, små förpackningar med smör, sylt och jordnötssmör, samt inlagda päron.


Ibland, om det fanns kök på hostelet, så gjorde vi gröt med russin och sylt och mjölk.


Här en frukost i Christchurch - bröd, knäckebröd, müsli, banan, sylt, jordnötssmör, mjölk. Här hade vi faktiskt också kanel!!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

Trots att det inte var så variationsrikt hade jag gärna ätit det om om om igen, bara man får vara iväg!

2011-04-12 @ 20:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback