Föreläsning om kost för överviktiga personer

Om 10 dagar skall jag hålla en föreläsning för överviktiga personer. Föreläsningen skall handla om bra kostvanor och vad man skall tänka på för att kunna gå ner i vikt. Den skall vara ca 1,5 h lång, och just nu sitter jag och jobbar med presentationen till denna! Det är roligt, men också svårt Vad och Hur mycket man skall ha med. Jag har ju aldrig hållt en sådan föreläsning innan, men såklart hoppas jag att den skall bli uppskattad!

Att ändra sin kost för viktminskning behöver inte innebära så stora förändringar. Många små ändringar kan tillsammans göra en stor skillnad! Se bara dessa exempel:

* 2 skivor ost (28 %) innehåller lika mycket fett som 18 skivor skinka! Om du varje dag byter dina 2 skivor ost mot 2 skivor skinka sparar du 1,8 kg fett/år och 18250 kcal/år.
* Om du dricker ca 5 dl mjölk per dag och byter standardmjölken mot lättmjölk, så sparar du 4,5 kg fett/år och 41000 kcal/år.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Annie S.

det låter kul men svårt, hoppas föreläsningen blir lyckad! kram

2010-09-12 @ 19:22:11
Postat av: Frida Stigevik

sv: tack, jag försöker :)

2010-09-13 @ 20:22:44
URL: http://dromlanda.blogg.se/
Postat av: Elina

Vad kul att Jakub kommer och hälsar på!! :D låter också kul att hålla föreläsning för överviktigta! jag ska hålla ett litet föredrag på fredag om höga blodfetter.. känns lite nervöst men samtidigt kul! :)

2010-09-13 @ 20:26:45
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Eleonore

ÅH tack snälla! Din blogg är toppen, bra balans med recept och tips att tänka på :)

2010-09-13 @ 20:29:25
URL: http://fikamed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback