Chokladföljetong del 45 - Marabou Premium "Marzipan"

Dags att recensera choklad nummer fyrtiofem som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Marabou Premium "Marzipan"
Om man gillar marsipan är detta en riktigt hit! Dock vet jag nästan inte om man kan kalla det för ett "choklad" för det är i stort sett bara marsipan med ett pyttetunt lager av choklad. Men om man gillar marsipan kan jag tänka mig att det är en bra kombination med så mycket marsipan och bara lite lite mörk choklad. Jag tycker om marsipan, men faktiskt bara hemmagjord... Så för mig var detta ingen höjdare. En kompis som smakade den sa dock att han skulle gett den 3 poäng, av mig får den bara 2,5.
Pris: ca 27 kr för 150 g
Helhetsbetyg: 2,5

/Helena


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tyckte inte heller den var så god...

2010-03-28 @ 13:28:00
Postat av: Jenna

Jag gillade inte heller den här chokladen! Jag hade hoppats på betydligt mer choklad i relation till marsipanen ;/

2010-03-28 @ 17:28:07
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback