Chokladföljetong del 41 - Senz White chocolate creamy pistachio coulis

Dags att recensera choklad nummer fyrtioett som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Senz "White chocolate creamy pistachio coulis"
En ny smak på vit choklad i hyllan - den var jag ju bara tvungen att testa! Och den var god och smääälte verkligen i munnen. Smakar dock inte något speciellt pistageaktigt. Jag hade aldrig kunnat gissa att det var pistage-smak om jag inte hade vetat det. Jag tyckte mer den smakade lite vanilj. Däremot stämde det ju bra att den var creamy, eftersom den smälte så. Jag tyckte denna var jättegod och den blev snabbt uppäten! Dock kan jag inte ge en femma i betyg, eftersom att jag faktiskt tycker ren vit choklad i bra kvalité är snäppet lite godare! Och dessutom gillar jag inte när chokladen bara smälter bort i munnen, jag vill ha kvar den en stund...
Pris: 29,90 kr för 100 g
Helhetsbetyg: 4,5


/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback