Godaste köptårtan!

Såklart älskar jag att baka tårtor och tar alla tillfällen jag får att få baka och bjuda på tårta! Men en tårta som jag verkligen älskar, och som man köper färdig är Frödinges Schwarzwaldtårta!


Jag har inte lyckats baka en egen Schwarzwaldtårta som är lika god som denna faktiskt! Den är verkligen helt underbar och smälter sådär fint i munnen. (Den ska avnjutas sådär lite halvfrusen...)

Någon mer som gillar denna?
Eller vilken är er favorit-köpe-tårta?

Imorgon ska jag bjuda på två egenbakade tårtor eftersom jag fyller år! Men än så länge *hemligt* vilka.
/Helena

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag gillar den frysta daimtårtan som finns, även om den är lite väl mäktig.

2010-04-22 @ 13:48:09
Postat av: janna

Åhh gud! Den där är så himla underbar! om en köptårta ska köpas ska den köpas!

Men min absoluta favorit är min egna tårta jag hittat på, med marängbotten, glass, grädde, sylt och daim! om du är intresserad av den kan jag skriva ihop ett litet recept :)

2010-04-22 @ 21:44:56
URL: http://joveel.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh, jag älskar också den tårtan!! kram

2010-04-22 @ 22:06:12
Postat av: Elin



Tack! Blir så trött på alla proteinköpare. Vilka pengar dom slänger ut till, tja.. inte speceillt mycket nytta enligt mig. Visst är naturgodiset gott, kanske inte speciellt nyttigt iof, eller vad tror du?

2010-04-22 @ 22:14:40
URL: http://ellaskostochfriskvard.blogg.se/
Postat av: Helen

Åh herregud. Lönen är kommen och jag ser detta inlägg. Ikväll blir det ju en schwarzwaldtårta och mysa till. Och ja, det är den bästa av dom alla!! :D

2010-04-23 @ 10:29:04
URL: http://mufflonmedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback