Chokladföljetong del 48 - "Vit och ljus choklad med äkta lakrits (KRAV)"

Dags att recensera choklad nummer fyrtioåtta som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


"Vit och ljus choklad med äkta lakrits" KRAV-märkt
Denna fick jag i påskpresent av min syster. Den kan nog vara lite svår att hitta, men hon hade köpt den på ett Konsum nere i skåne. Vit choklad med lakrits lät ju helt gudagott, nästan för bra för att vara sant! Tyvärr blev jag dock besviken. Den vita chokladen var jättegod, men tyvärr inte lakritsen. Den smakade lite lustigt och tråkigt och förstörde mest. Hade man istället haft lakrits liknande panda-lakrits i eller någon mer lite salt sort, hade det nog blivit godare. Jag åt ju såklart upp den, men kan inte riktigt godkänna den i betyget eftersom den smakade lite lustigt och jag skulle aldrig köpa den igen eller rekommendera den.
Pris: ca 35 kr för 100 g
Helhetsbetyg: 2,5


/Helena


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag och mamma köpte en sån där fast med mjölkchoklad, vit choklad och tranbär i somras, men den måste ha varit gammal.. Smakade så iaf.. Inte den godaste!

2010-04-21 @ 10:22:34
URL: http://mysigkudde.blogg.se/
Postat av: Sofie Mumsfillibaba

Roligt med chokladtest! Lakrits är gott och choklad är gott så borde ju bli kanon! Ska inte köpa denna så slipper jag bli besviken!! Har du provar nya Marabou Passionsfrukt?? Sett reklamen men inte smakat ännu. Kan va riktigt gott!!!

2010-04-21 @ 11:14:39
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Elin

din chokladföljetong är grym måste jag säga! precis som du är jag väldigt förtjust i vit choklad, mums! ;)

2010-04-21 @ 14:34:35
URL: http://ellaskostochfriskvard.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tips!



Har sett två nya sorter från marabou. Passionsfrukt och polka.

2010-04-25 @ 13:30:39
URL: http://saannaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback