Min första jobb-gasque

Igår jobbade jag på gasque* för första gången!! Det var väldigt kul att se hur det går till "bakom kulisserna". Jag har ju gått på gasque själv men inte förstått att det är så himla mycket planering och jobb som ligger bakom... Så det var en rolig kväll även om jag var jättetrött stundvis. Min arbetsuppgifter var att duka bord, servera snaps och vin och mat (jag spillde faktiskt inte på någon!), sälja snapsbiljetter, dela ut avec, diska, städa och sen stod jag också i garderoben och hängde in kläder när det var klubb efteråt.



Får det lov att vara en snaps?


Kul som sagt, men slitigt. Vi hade städat klart vid 3:45 och då var alla helt slutkörda...
/Helena

*GASQUE är alltså en sittning - en trerätters middag och även välkomstdrink och kaffe. Under middagen hålls tal och det sjungs sånger, ev. något spex. Efteråt är det ofta klubb med bar.


Kommentarer
Postat av: Therése

Vad söt du var bland snapsarna ;)

2009-09-20 @ 14:31:46
URL: http://tessielur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback