Ämbetsmannamiddag

Igår var jag på "ämbetsmannamiddag". Det låter väldigt tjusigt tycker jag. Det var iaf alla som har ett ämbete inom nationen som var där. Och trerätters blev det förståss... Sen jag flyttade till Uppsala har det blivit många trerätters middagar, verkligen!! Och jag kunde inte låta bli att fota förståss...


Toast med rödbetor, getost, valnötter.

 

Hjortytterfilé med kantareller, kantarellsås, lingon och potatis.

 

Vaniljpannacotta med blåbär.

 
Dagen till ära hade jag köpt en ny klänning också :)

Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på tv. Det blev sent igår... och jag har ju jobbat hela dagen på fiket idag så nu är jag trött!
/Helena


Kommentarer
Postat av: Filibabba

Omg vad gott det ser ut! Jag älskar vaniljpannacotta! :D

2009-09-13 @ 21:12:54
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: amanda

oooh vilken fin klänning! jag gillar din blogg, men jag blir alltid så hungrig haha ;) /amanda som inte är klubbverkare

2009-09-14 @ 10:15:44
URL: http://amandamnit.blogspot.com
Postat av: emma

förrätten ser riktigt smaskig ut.

2009-09-15 @ 17:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback